Mobil CVTF Multi-Vehicle

Automatgirolje

Mobil CVTF Multi-Vehicle

Mobil CVTF Multi-Vehicle er et førsteklasses, helsyntetisk smøremiddel basert på utvalgte syntetiske kvalitetsbaseoljer kombinert med et avansert tilsetningssystem, som er utviklet for å oppfylle behovene ved servicepåfylling i et bredt utvalg av smurte trinnløse automatgir i biler fra europeiske og asiatiske bilprodusenter.

 

Oljens omfattende bruksområde er et pluss for verksteder som ønsker å gi kundene optimal service, samt forenklet drift og produktstyring.

 

Egenskaper og fordeler

Mobil CVTF Multi-Vehicle sørger for jevne girskift uansett værforhold og smøringsbeskyttelse av komponentene i girkassen for å bidra til å forlenge girkassens levetid og gi en behagelig kjøreopplevelse. 

 

• Utmerket slitasje-, rust- og korrosjonsbeskyttelse bidrar til å bevare girkassens levetid

• Stabile, optimaliserte friksjonsegenskaper og enestående bevaring av dreiemomentkapasiteten gir en jevn girskiftfølelse uten bekymringer for NVH (støy, vibrasjon og hardhet)

• Fremragende flyteegenskaper gir umiddelbar smøring og beskyttelse ved kaldstart

• Utmerket oksidasjonsbestandighet og skjærstabilitet bidrar til lang oljelevetid

• Begrenset oljeforbruk fra lekkasje som følge av effektiv skummingskontroll og kompatibilitet med tetningsmaterialer

 

Bruksområder

ExxonMobil støtter bruk av Mobil CVTF Multi-Vehicle ved servicepåfylling i en rekke trinnløse, belte- eller kjededrevne girkasser. Dette inkluderer girkasser fra Audi, BMW, Jeep, Chrysler, Mini Cooper, Renault, Volvo, VW og Honda, Hyundai, Lexus, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Subaru, Suzuki, Toyota ...

 

ExxonMobil anbefaler bruk av produktet, basert på intern testing, som følger:

 

OEM

SUITABLE FOR USE

Audi

Audi Multitronic transmission

BMW Mini Cooper

BMW & Mini Cooper EZL 799 fluid / 83 22 0 136 376 / 83 22 0 429 154

 

Mini Cooper EZL799 fluid / EZL 799A fluid / ZF CVT V1 fluid

Chery

Chery CVT transmission

Daihatsu

Daihatsu AMMIX CVT Fluid DFE

 

Daihatsu AMMIX CVT Fluid DC

 

Daihatsu AMMIX CVT Fluid DFC

 

Daihatsu Fluid TC

Chrysler, Dodge, Jeep

Dodge/Jeep/Chrysler NS-2 fluid

 

Dodge/Chrysler/Jeep/Mopar CVT+4

Fiat

Fiat Tutela Car CVT N.G

Fujijyuuko

Fujijyuuko i-CVTF FG

GM/Saturn

GM/Saturn DEX-CVT spec, GM1940713 and 1940714

Honda

Honda Multimatic HMMF fluid (without starting clutch)

 

Honda HCF2 fluid

 

Honda Z-1 transmission (CVT model, without starting clutch, and car models from 2008 onwards only)

 

Honda CVT transmission (without a starting clutch)

Hyundai/Kia

Hyundai/Kia CVT-1 fluid

 

Hyundai/Kia SP III transmission (CVT model)

Idemitsu

Idemitsu CVTF-EX1 fluid

Lexus

Lexus Fluid TC, Fluid FE

Mazda

Mazda JWS 3320T fluid

MG Rover

MG Rover EM-CVT

Mitsubishi

Mitsubishi CVTF-J1 fluid (MMC Diaqueen CVT Fluid J1)

 

Mitsubishi CVTF-J4 and -J4+ fluid (MMC Diaqueen CVT Fluid J4 and J4+)

 

Mitsubishi (Diaqueen) SP-III fluid (CVT model only)

 

Mitsubishi CVTF ECO J4 fluid

Nissan

Nissan NS-1, NS-2, NS-3 fluids

 

Nissan N-CVT

Punch

Punch CVT (without starting clutch)

Renault

Renault Elf Matic CVT fluid

Subaru

Subaru iCVT fluid

 

Subaru iCVT FG fluid

 

Subaru ECVT fluid

 

Subaru Lineartronic chain CVT transmission and CVT II Fluid, K0425Y0710

 

Subaru Lineartronic High Torque (HT) CVT Fluid, CV-30, K0421Y0700

 

Subaru NS-2 fluid

Suzuki

Suzuki CVTF TC fluid

 

Suzuki CVTF 3320 fluid

 

Suzuki CVTF 4401 fluid

 

Suzuki NS-2 fluid

 

Suzuki CVT Green 1 & 2 fluids

 

Suzuki CVT Green 1V fluid

Toyota

Toyota CVTF TC fluid

 

Toyota CVTF FE fluid

Volvo

Volvo CVT 4959 fluid

VW/Audi

VW/Audi G 052 516

 

VW/Audi G 052 180

Zotye

Zotye CVTs

 

Merknader:

• Det er viktig å merke seg at de respektive bilprodusentene ikke har evaluert eller godkjent produktet for bruk som angitt, bortsett fra der det er oppgitt under «Spesifikasjoner og godkjenninger».

• Mobil CVTF Multi-Vehicle bør ikke brukes i DCT-girkasser.

• God vedlikeholdspraksis tilsier at automatgirkasser skal kontrolleres for riktig oljenivå med jevne mellomrom, og at oljen tappes og skiftes iht. intervaller som anbefales av produsenten. Noen produsenter anbefaler hyppigere skift av girolje under krevende kjøreforhold, som f.eks. ved kjøring i tung trafikk, i veldig varmt vær eller ved bruk av tilhenger.

 

Typiske produktdata

Egenskap

 

Brookfield-viskositet ved -40 C, mPa.s, ASTM D2983

14000

Kinematisk viskositet ved 40 C, mm2/s, ASTM D445

34

Kinematisk viskositet ved 100 C, mm2/s, ASTM D445

7,3

Stivnepunkt, °C, ASTM D97

-51

Flammepunkt, Cleveland Open Cup, °C, ASTM D92

200

Farge, visuell

Rød

 

Helse og sikkerhet

Helse- og sikkerhetsanbefalinger for dette produktet finner du i sikkerhetsdatabladet (SDB) på http://www.msds.exxonmobil.com/psims/psims.aspx