Mobil CVTF Multi-Vehicle
Automatgirolje
Mobil CVTF Multi-Vehicle er et førsteklasses, helsyntetisk smøremiddel basert på utvalgte syntetiske kvalitetsbaseoljer kombinert med et avansert tilsetningssystem, som er utviklet for å oppfylle behovene ved servicepåfylling i et bredt utvalg av smurte trinnløse automatgir i biler fra europeiske og asiatiske bilprodusenter.
Oljens omfattende bruksområde er et pluss for verksteder som ønsker å gi kundene optimal service, samt forenklet drift og produktstyring.
Egenskaper og fordeler
Mobil CVTF Multi-Vehicle sørger for jevne girskift uansett værforhold og smøringsbeskyttelse av komponentene i girkassen for å bidra til å forlenge girkassens levetid og gi en behagelig kjøreopplevelse.
• Utmerket slitasje-, rust- og korrosjonsbeskyttelse bidrar til å bevare girkassens levetid
• Stabile, optimaliserte friksjonsegenskaper og enestående bevaring av dreiemomentkapasiteten gir en jevn girskiftfølelse uten bekymringer for NVH (støy, vibrasjon og hardhet)
• Fremragende flyteegenskaper gir umiddelbar smøring og beskyttelse ved kaldstart
• Utmerket oksidasjonsbestandighet og skjærstabilitet bidrar til lang oljelevetid
• Begrenset oljeforbruk fra lekkasje som følge av effektiv skummingskontroll og kompatibilitet med tetningsmaterialer
Bruksområder
ExxonMobil støtter bruk av Mobil CVTF Multi-Vehicle ved servicepåfylling i en rekke trinnløse, belte- eller kjededrevne girkasser. Dette inkluderer girkasser fra Audi, BMW, Jeep, Chrysler, Mini Cooper, Renault, Volvo, VW og Honda, Hyundai, Lexus, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Subaru, Suzuki, Toyota ...
ExxonMobil anbefaler bruk av produktet, basert på intern testing, som følger:
OEM |
SUITABLE FOR USE |
Audi |
Audi Multitronic transmission |
BMW Mini Cooper |
BMW & Mini Cooper EZL 799 fluid / 83 22 0 136 376 / 83 22 0 429 154 |
|
Mini Cooper EZL799 fluid / EZL 799A fluid / ZF CVT V1 fluid |
Chery |
Chery CVT transmission |
Daihatsu |
Daihatsu AMMIX CVT Fluid DFE |
|
Daihatsu AMMIX CVT Fluid DC |
|
Daihatsu AMMIX CVT Fluid DFC |
|
Daihatsu Fluid TC |
Chrysler, Dodge, Jeep |
Dodge/Jeep/Chrysler NS-2 fluid |
|
Dodge/Chrysler/Jeep/Mopar CVT+4 |
Fiat |
Fiat Tutela Car CVT N.G |
Fujijyuuko |
Fujijyuuko i-CVTF FG |
GM/Saturn |
GM/Saturn DEX-CVT spec, GM1940713 and 1940714 |
Honda |
Honda Multimatic HMMF fluid (without starting clutch) |
|
Honda HCF2 fluid |
|
Honda Z-1 transmission (CVT model, without starting clutch, and car models from 2008 onwards only) |
|
Honda CVT transmission (without a starting clutch) |
Hyundai/Kia |
Hyundai/Kia CVT-1 fluid |
|
Hyundai/Kia SP III transmission (CVT model) |
Idemitsu |
Idemitsu CVTF-EX1 fluid |
Lexus |
Lexus Fluid TC, Fluid FE |
Mazda |
Mazda JWS 3320T fluid |
MG Rover |
MG Rover EM-CVT |
Mitsubishi |
Mitsubishi CVTF-J1 fluid (MMC Diaqueen CVT Fluid J1) |
|
Mitsubishi CVTF-J4 and -J4+ fluid (MMC Diaqueen CVT Fluid J4 and J4+) |
|
Mitsubishi (Diaqueen) SP-III fluid (CVT model only) |
|
Mitsubishi CVTF ECO J4 fluid |
Nissan |
Nissan NS-1, NS-2, NS-3 fluids |
|
Nissan N-CVT |
Punch |
Punch CVT (without starting clutch) |
Renault |
Renault Elf Matic CVT fluid |
Subaru |
Subaru iCVT fluid |
|
Subaru iCVT FG fluid |
|
Subaru ECVT fluid |
|
Subaru Lineartronic chain CVT transmission and CVT II Fluid, K0425Y0710 |
|
Subaru Lineartronic High Torque (HT) CVT Fluid, CV-30, K0421Y0700 |
|
Subaru NS-2 fluid |
Suzuki |
Suzuki CVTF TC fluid |
|
Suzuki CVTF 3320 fluid |
|
Suzuki CVTF 4401 fluid |
|
Suzuki NS-2 fluid |
|
Suzuki CVT Green 1 & 2 fluids |
|
Suzuki CVT Green 1V fluid |
Toyota |
Toyota CVTF TC fluid |
|
Toyota CVTF FE fluid |
Volvo |
Volvo CVT 4959 fluid |
VW/Audi |
VW/Audi G 052 516 |
|
VW/Audi G 052 180 |
Zotye |
Zotye CVTs |
Merknader:
• Det er viktig å merke seg at de respektive bilprodusentene ikke har evaluert eller godkjent produktet for bruk som angitt, bortsett fra der det er oppgitt under «Spesifikasjoner og godkjenninger».
• Mobil CVTF Multi-Vehicle bør ikke brukes i DCT-girkasser.
• God vedlikeholdspraksis tilsier at automatgirkasser skal kontrolleres for riktig oljenivå med jevne mellomrom, og at oljen tappes og skiftes iht. intervaller som anbefales av produsenten. Noen produsenter anbefaler hyppigere skift av girolje under krevende kjøreforhold, som f.eks. ved kjøring i tung trafikk, i veldig varmt vær eller ved bruk av tilhenger.
Typiske produktdata
Egenskap |
|
Brookfield-viskositet ved -40 C, mPa.s, ASTM D2983 |
14000 |
Kinematisk viskositet ved 40 C, mm2/s, ASTM D445 |
34 |
Kinematisk viskositet ved 100 C, mm2/s, ASTM D445 |
7,3 |
Stivnepunkt, °C, ASTM D97 |
-51 |
Flammepunkt, Cleveland Open Cup, °C, ASTM D92 |
200 |
Farge, visuell |
Rød |
Helse og sikkerhet
Helse- og sikkerhetsanbefalinger for dette produktet finner du i sikkerhetsdatabladet (SDB) på http://www.msds.exxonmobil.com/psims/psims.aspx