Mobil DCTF Multi-Vehicle

Automatgirolje - dobbeltclutch

Mobil DCTF Multi-Vehicle

Mobil DCTF Multi-Vehicle er et førsteklasses, helsyntetisk smøremiddel basert på utvalgte syntetiske baseoljer kombinert med et avansert tilsetningssystem, som er utviklet for å oppfylle behovene ved servicepåfylling for de fleste oljefylte, dobbeltclutchede automatgirene i biler fra europeiske, amerikanske og asiatiske bilprodusenter.

 

Oljens omfattende bruksområde er et pluss for verksteder som ønsker å gi kundene optimal service, samt forenklet drift og produktstyring.

 

Egenskaper og fordeler

Mobil DCTF Multi-Vehicle sørger for jevne girskift uansett vær og smøringsbeskyttelse av komponentene i girkassen for å bidra til å forlenge girkassens levetid og gi en behagelig kjøreopplevelse. 

 

Fordeler med Mobil DCTF multi-vehicle:

• Gjelder for oljefylte, dobbeltclutchede automatgir

• Veldig god oksidasjonsstabilitet og motstand mot kjemisk forringelse – opprettholder langvarig væskekvalitet og hjelper til med å forlenge girkassens levetid

• Utmerkede smøreegenskaper for slitestyrke på friksjonskobling, jevn giring og utmerket slitasjebeskyttelse

• Veldig god viskositetsstabilitet for å sikre tilstrekkelig smøring og for å bevare utmerkede  viskositetsegenskaper ved lave oppstartstemperaturer og høye driftstemperaturer

• Pålitelig rust- og korrosjonsbeskyttelse

• Utmerket pakningsytelse for å beskytte mot væskelekkasje og hindre komponentfeil fra oljemangel

 

Bruksområder

ExxonMobil støtter bruk av Mobil DCTF Multi-Vehicle ved servicepåfylling i et bredt utvalg av oljefylte, dobbeltclutchede automatgirkasser. Dette inkluderer girkasser fra Audi, BMW, Bugatti, Chrysler, Ford, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Citroen, Renault, Seat, Skoda, Volvo, Volkswagen ...

 

Mobil DCTF Multi-Vehicle anbefales ikke til bruk i trinnbaserte AT- eller CVT-girkasser.

 

ExxonMobil anbefaler bruk av produktet, basert på intern testing, som følger:

OEM

Bilmerke

KVALITETSNIVÅ

Produktet anbefales av ExxonMobil for bruk hvor det kreves:

BMW

DCTF-1 fluid
BMW Drivelogic 7-speed (Getrag) transmission

 

BMW DCTF-1+

 

BMW 6-speed DCT transmission

 

BMW MTF LT-5

Bugatti

Bugatti Veyron vehicle

CHRYSLER

GA fluid
Chrysler 68044345 EA

 

Chrysler Powershift 6-speed (Getrag) transmission

Ferrari

Ferrari 7-speed (Getrag)/TE DCT-3

FORD

Ford WSS-M2C936A fluid (part # 1490763/1490761)
Ford Powershift 6-speed (GFT) transmission

MITSUBISHI

MZ320065 DiaQueen SSTF-1 fluid
Mitsubishi TC-SST 6-speed (GFT) transmission

NISSAN

Nissan Powershift 6-speed (GFT)

PEUGEOT/CITROEN

9734.S2 fluid
Peugeot/Citroen DCS 6-speed (GFT) transmission

RENAULT

Renault EDC 6-speed (Getrag) transmission

 

Renault EDC-7 transmission

VOLVO

Volvo Powershift 6-speed (GFT) fluid (part# 1161838/1161839)

VW (Audi, Seat, Skoda)

VW (Audi, Seat, Skoda) 6-speed transmission

S-Tronic 7

G 052 529 A2 or A6 fluid
DQ501 transmission

 

G 052 182 A2 or A6 fluid
DQ250 & DQ500 transmissions

ZF/Porsche

ZF/Porsche Oil #999.917.080.00

 

Merknader:

• Det er viktig å merke seg at de respektive bilprodusentene ikke har evaluert eller godkjent produktet for bruk som angitt.

• Mobil DCTF Multi-Vehicle bør ikke brukes i DCT- eller ATF-automatgirkasser.

• God vedlikeholdspraksis tilsier at automatgirkasser skal kontrolleres for riktig oljenivå med jevne mellomrom, og at oljen tappes og skiftes iht. intervaller som anbefales av produsenten. Noen produsenter anbefaler hyppigere skift av girolje under krevende kjøreforhold, som f.eks. ved kjøring i tung trafikk, i veldig varmt vær eller ved bruk av tilhenger.

 

Typiske produktdata

Egenskap

 

Brookfield-viskositet ved -40 C, mPa.s, ASTM D2983

12600

Kinematisk viskositet ved 100 C, mm2/s, ASTM D445

7,0

Kinematisk viskositet ved 40 C, mm2/s, ASTM D445

34,7

Stivnepunkt, °C, ASTM D97

-66

Flammepunkt, Cleveland Open Cup, °C, ASTM D92

204

 

Helse og sikkerhet

Helse- og sikkerhetsanbefalinger for dette produktet finner du i sikkerhetsdatabladet (SDB) på http://www.msds.exxonmobil.com/psims/psims.aspx