Mobil Delvac XHP™ Extra 10W-40
Ekstra høytytende dieselmotorolje
Mobil Delvac XHP Extra 10W-40 er en ekstra høytytende syntetisk dieselmotorolje som er utviklet for å gi fremragende smøring til moderne, høytytende dieselmotorer i vei- eller terrenggående utstyr som brukes under krevende driftsforhold. Denne dieselmotoroljen er utviklet med høytytende baseoljer som er lettflytende ved lave temperaturer, bevarer viskositeten ved høye temperaturer, fordamper minimalt og gir bedre drivstofføkonomi. Disse baseoljene er styrket med et avansert tilsetningssystem, som gir en høy grad av beskyttelse til alle deler av motoren. Mobil Delvac XHP Extra 10W-40 er utviklet for å lange oljeskiftintervaller i moderne dieselmotorer.
Egenskaper og fordeler
Høytytende motorer med lavt utslipp som stiller betydelig høyere krav til motoroljene. Trangere motorkonstruksjoner reduserer oljeforbruket, noe som resulterer i mindre tilførsel av etterfyllingsolje for å erstatte oppbrukte tilsetninger. Bruk av mellomkjølere og turboladere øker varmebelastningen på oljen. Høyere drivstoffinnsprøytningstrykk og forsinket timing øker forbrenningseffektiviteten, men øker også motortemperaturene, flyktigheten og oljens sotavleiring. Den avanserte teknologien i Mobil Delvac XHP Extra 10W-40 leverer eksepsjonell ytelse i både moderne og eldre dieselmotorer. De viktigste fordelene omfatter:
Egenskaper |
Fordeler og potensiell nytte |
Fremragende beskyttelse mot oljefortykkelse, avleiringer ved høye temperaturer, slamdannelse, oljenedbrytning og korrosjon |
Redusert slitasje og lengre motorlevetid Utmerket kontroll på avleiringer ved høye temperaturer |
Redusert motorslitasje og beskyttelse mot sylinderpolering |
Utmerket beskyttelse mot ringklebing |
Større TBN-reserve |
Langvarig beskyttelse mot avleiringer og slitasje Mulighet for lengre oljeskiftintervaller |
Fremragende egenskaper ved lave temperaturer |
Bedre pumpeevne og oljesirkulasjon Slitasjebeskyttelse ved oppstart |
Skjærstabilitet som bevarer viskositeten Lav flyktighet |
Bidrar til å redusere nedbrytningen av viskositeten og redusere oljeforbruket under driftsforhold med tung belastning og høye temperaturer |
Utmerket viskositetsindeks |
Bredt utvalg av bruksområder for motorer og ulike temperaturer |
Bruksområder
Dette produktet har følgende godkjennelser: |
MAN M 3277 |
MB-Approval 228.5 |
MB-Approval 235.27 |
MTU Oil Category 3 |
Scania LDF-3 |
VOITH RETARDER Oil Class A |
VOLVO VDS-3 |
VOLVO VDS-2 |
ZF TE-ML 04C |
ZF TE-ML 23A |
Mack EO-N |
Mack EO-M Plus |
RENAULT TRUCKS RLD-2 |
Dette produktet anbefales for bruk hvor det kreves: |
API CF |
Cummins CES 20072 |
RENAULT TRUCKS RLD |
Dette produktet oppfyller eller overgår kravene til: |
RENAULT TRUCKS RXD |
ACEA E7 |
ACEA E4 |
Typiske produktdata
Egenskap |
|
Klasse |
SAE 10W-40 |
Sulfatert aske, wt%, ASTM D 874 |
1,9 |
Tetthet ved 15 ºC, g/ml, ASTM D4052 |
0,867 |
Flammepunkt, Cleveland Open Cup, °C, ASTM D92 |
226 |
Kinematisk viskositet ved 100 °C, mm2/s, ASTM D445 |
13,0 |
Kinematisk viskositet ved 40 °C, mm2/s, ASTM D445 |
89 |
Stivnepunkt, ºC, ASTM D97 |
-42 |
Totalt basetall, mg KOH/g, ASTM D2896 |
15,9 |
Viskositetsindeks, ASTM D 2270 |
151 |
Helse og sikkerhet
Helse- og sikkerhetsanbefalinger for dette produktet finner du i sikkerhetsdatabladet (SDB) på http://www.msds.exxonmobil.com/psims/psims.aspx